Nord Clinic Shop | Medicinsk Botox
NordClinic, klinik, göteborg, mölndal, injektioner, restylane, botox, läppförstoring, hudvårdssalong, injektionsbehandlingar, medicinsk hudvård, dermapen, microneedling, ansiktsbehandling,
53684
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-53684,theme-capri,qode-core-1.0.1,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,capri-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1200,woocommerce_installed,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Medicinsk Botox

Botoxbehandling vid migrän och spänningshuvudvärk

Migränsjukdomen är en kronisk huvudvärkssjukdom som karaktäriseras av återkommande anfall av huvudvärk, illamående och andra symptom.

Omkring 15 % av den vuxna svenska befolkningen har migrän, varav 65 % utgörs av kvinnor.
Migränsjukdomen debuterar framförallt under tonåren, medan debut efter 50 års ålder är mycket sällsynt.
Förekomsten av migränanfall är störst i medelåldern, varefter de minskar med stigande ålder med omkring 30 % per tioårsperiod.

Den aktiva substansen botulinumtoxin typ A, i form av läkemedlet Botox, är ett muskelavslappnande medel som används för att behandla ett antal olika tillstånd i kroppen. De senaste åren har botulinumtoxin kunnat användas som profylaktisk behandling av kronisk migrän (minst 15 huvudvärksdagar per månad varav minst 8 dagar är med migrän) hos vuxna.

Botoxbehandling har även god effekt mot spänningshuvudvärk.

Om du lider av migrän så boka tid för konsultation. Vid första besöket går vi igenom din sjukhistoria noggrant och bestämmer oss för en behandlingsplan.

Vid andra besöket påbörjar vi en eventuell behandling.

Om man har kronisk migrän så ingår det i högkostnadsskyddet.

Botoxbehandling för migrän utförs av Dr. Erik Sjöstedt.

Date

21 oktober, 2019